Nettbutikk innen treningsmote til salgs

Fitliving.no er en nettbutikk for treningsmote og utstyr. Selskapet har eget brand og er i sterk vekst.

Kr. 3.950.000 Beliggenhet: Norge
Prisantydning: Kr. 3.950.000,–
Omsetning: Kr. 10.000.000,–

Kontakt en av våre meglere her

Detaljer

Selskapets navn: Fitliving AS
Etablert: 2017
Bakgrunn for salg: Endrede prioriteringer
Antall ansatte: 3
Årsverk: 3
Web: www.fitliving.no

Dokumenter

Drift

Konsept: Nettbutikk

Finansiell informasjon

Estimert Omsetning 2018: Ca.Kr.10.000.000,-
Varelager: Ca. Kr.2.300.000,-

Diverse informasjon

Kompaniskap: Nei
Offentlige pålegg: Ingen kjente
Tilgjengelige vedlegg: Regnskap

Per Arne Reiersrud

Megler/Partner
T: 22 61 21 00
M: 91 77 27 36

Fitliving.no er en nettbutikk som er godt etablert med gode systemer for både publisering og logistikk. I tillegg til å selge eget brand har de kjente merkevarer i sitt utvalg.

Fitliving.no ble etablert i midt i 2017 som en ren nettbutikk hvor konseptet er treningsklær og utstyr. Butikken har utviklet seg til å tilby et bredere sortiment og omfatter nå også sporty mote fra leverandører som Superdry og Puma. Fitliving.no har fokus på høy grad av service, rask levering og stort utvalg. Vibrant Athletic som er Fitliving.no sitt eget brand for treningstøy er utviklet med en full kolleksjon og kjent for god kvalitet til en fornuftig pris. Pr. i dag selges Vibrant kun hos Fitliving.no men selskapet har forespørsler fra butikker i både Norge og Europa som ønsker å selge Vibrant.
Utover eget brand selger butikken produkter fra flere kjente leverandører. De har i dag avtale med ca. 70 andre leverandører som for eksempel Better Bodies, Freddy, Skechers, og Reebook. Målgruppen for Fitliving.no er kvinner og menn i alderen 18 – 45 år.

Det er lagt ned store investeringer i netthandelsløsningen og nettbutikken. Fitliving.no fremstår som meget innbydende og har et design som er godt tilpasset konseptet. Nettbutikken er bygget på plattformen Multicase Norge. Dette er en plattform som har tatt netthandel på alvor og de har automatisert prosesser som i mange andre systemer må gjøres manuelt. Plattformen er i dag fullt integrert med regnskapsprogrammet Visma Global og logistikksystemet Consignor. Dette er med på å effektivisere arbeidet samt minske behovet for arbeidskraft.
Betalingsløsning er Klarna Checkout, dette er en kraftig og intuitiv betalingsløsning fra Klarna for faktura, delbetaling og kredittkort.
Fitliving.no har gode etablerte rutiner både for levering og retur av varer. Her samarbeider de med Posten og Bring.
For merkevaren Vibrant har de utarbeidet en egen internasjonal brandstore – Vibrantstore.com. Denne er bygget på plattformen Shopify som går for å være en av verdens beste plattformer for nettbutikker. De har også en forhandler side – Vibrantathletic.com. Her kan butikker fra hele verden få nærmere kunnskap om Vibrant. Denne siden er bygget i WordPress. Begge disse websidene er også med i salget.

Fitliving.no har en kundebase med 29.000 registrerte kunder og 42.000 på epostliste. De er også aktive på sosiale medier, her har de ca. 55.000 følgere på Facebook og i overkant av 13 000 følgere på Instagram.

I årets første 9 måneder har Fitliving.no hatt i overkant av 10.300 salg.
Fitliving.no leier et lokale på ca. 800 m2 på Braskereidfoss. Det blir opp til ny eier om de ønsker å fortsette å leie disse lokalene eller flytte virksomheten til et annet sted. Eksisterende leieavtale kan avsluttes på kort varsel.

Salgsprospektet er basert på salg av virksomheten, men selger er åpen for å selge aksjeselskapet.

Fordeler/muligheter
Fitliving.no har på relativt kort tid oppnådd en meget god omsetning. De er en attraktiv tilbyder av tidsaktuelle og moteriktige treningsklær med et rikt utvalg av brands og produkter. Det er store potensialer for videreutvikling av selskapet og omsetning.
Et godt eksempel er Netthandelsgruppen AS med nettbutikken Tights.no. De hadde NOK 12 mill. i omsetning første hele driftsår (2015), og omsatte i 2017 for over NOK 77 mill. Dette viser at for de som ønsker å satse så er det ingen grenser.

Vibrant er et meget spennende brand og gir mange muligheter for videreutvikling. Det ligger et stort omsetning- og inntjeningspotensial i å øke fokuset på Vibrant i eksisterende drift, da dette er et brand med lave innkjøpskostnader. Vibrant er moteriktige produkter med god kvalitet og sortimentet kan utvikles etter eget ønske.

Det er i dag flere butikker som ønsker å selge Vibrant, men på grunn av kapasitet har Fitliving.no foreløpig ikke åpnet for dette. Etterspørselen kommer både fra butikker i Norge og utlandet.
Vibrant kan leve sitt eget liv uavhengig av driften i Fitliving.no og utvikles til å bli et sterkt internasjonalt brand som selges over hele verden. Det er allerede etablert en webside for å brande Vibrant mot resten av verden, og det ligger store vekstpotensialer i drive denne muligheten videre.
Her ligger det ingen begrensninger i forhold til volum eller produksjon.

Helse og trening har vært trendy de siste årene og bransjen generelt har opplevd en kraftig vekst. Nordmenn har blitt mer bevisste i forhold til hva de har på seg på trening og det er klare trender i segmentet. Fitliving.no tilbyr både treningstøy fra kjente merkevarer og eget brand, så her kan kundene også finne noe ikke alle andre har.

I dag leverer Fitliving.no kun til kunder i Norge, men konseptet er godt egnet for etablering i flere land.

Pris & verdivurdering
Bedriftsbørsen AS verdi vurderer over 200 selskaper hvert år. Vi gjennomfører en markedsrettet verdivurdering som også har bakgrunn fra vår kompetanse om markedet gjennom over 1000 solgte bedrifter siden oppstart.

Det selges her en bedrift som har opparbeidet seg solide markedsandeler på kort tid, og estimert omsetning i 2018 er Kr.10.000.000,-
Fitlving.no har en nettbutikk der det er lagt ned store ressurser. Den er bygget på en kostnadseffektiv måte, og det er lite behov for investeringer for ny eier. Med i salget følger også varemerket Vibrant samt avtaler og websider som er etablert rundt dette.
Med bakgrunn i dette mener vi en prisantydning på Kr. 3.950.000,- er riktig.
Varelager kommer i tillegg.