Med 50.000 fritidsbåter langs innsjøen, bygging av 400 nye campingplasser og bare 3 km til Gjøvik sentrum gir dette et betydelig kundegrunnlag å ta av. Nordre bydel er i kraftig utbygging med flere eneboliger og høyblokker, og også campingplassen på stedet er også under kraftig utvidelse, med hele 400 planlagte nye campingplasser.
Det er også en rekke turstier og skiløyper i området, som kan benyttes alle årstider. Ved siden av badestranda ligger Mjøsa naturiststrand, som er godt besøkt om sommeren. Her er det i dag ingen servering. Parkeringsarealet er på 2,7 mål, og er godkjent for avgiftsbelegging.
Områdets størrelse og tilgjengelig åpner også for arrangementer som konserter, båtfestival, ølsmaking, osv. Et nytt servicebygg utvider disse mulighetene ytterligere. Tidligere er det drevet en mindre fjordrestaurant her, som var svært populær.
Kommunen ønsker videreutvikling av eiendommen både mot flere båtplasser og drift/næring. De er generelt svært positive til utviklingen av marinaen, og ønsker at det skal komme et godt tilbud for Gjøvik og regionen som helhet. Dette bidrar til å skape positivt driv for prosjektet, og det er godt mulig at man på sikt kan få godkjenning for flere enn 200 båtplasser.
Vi anslår at det er potensial for 17-25 MNOK i omsetning. Stedet kan generere inntekter på flere måter: Dels via butikk, servering, konserter, eventer og selskaper, og dels gjennom utleie/salg av båtplasser, båtopplag, drivstoffsalg, reparasjon/service på båt og parkeringsavgift.
Et forsiktig estimat av potensielle økonomi/driftsinntekter: