Markedsplattform for personlig kjendisinnhold

Barderas.com lar artister på en proff måte selge skreddersydde videohilsener m.m. Gryende milliardmarked!

Kr. 2.500.000 Beliggenhet: Norge
Prisantydning: Kr. 2.500.000,–
Marked:Internasjonalt

Kontakt en av våre meglere her

Dokumenter

Per Arne Reiersrud

Megler/Partner
T: 22 61 21 00
M: 91 77 27 36

Barderas lar vanlige folk bestille skreddersydd innhold fra kjendiser. Konseptet har blitt en stor hit i USA, og markedspotensialet regnes som enormt. Nå selges den norske tjenesten, samt den tekniske plattformen bak. Med kapitalsterke nye eiere vil det globale markedet ligge åpent for erobring.

Forretningskonsept
Mange har en kjent person de gjerne skulle hatt en prat med, eller bestilt en personlig hilsen fra. Nettopp dette legger plattformen Barderas til rette for. Her kan kjendiser, artister, eksperter, m.fl. lage videohilsener av skreddersydd karakter til alle ulike anledninger. Det har lenge vært etterspørsel etter dette, men uten tilrettelagte kanaler har det vært vanskelig å etterkomme på en sikker, effektiv og profesjonell måte.

Ulike former for kjendishilsener er eksempelvis populære å spille av i bursdagsselskaper, der de kan skape en flott wow-effekt og samtidig bli en unik gave. Men bruksområdene er mange; det kan være oppmuntring til noen som er syk eller nedfor, pep talk på firmaeventer, ekspertuttalelser, etc.

Brukerne av tjenesten er på ene siden kjendiser, artister, imitatorer, eksperter, o.l – og på den andre siden privatpersoner og firmaer som ønsker å kjøpe innhold. Gjennom Barderas’ kommersielle tilbydere finner disse hverandre, og kan bestille og betale for innhold i ordnede former.

Tjenesten er opprinnelig bygd opp rundt formidling av videohilsener. Nå er den videreutviklet til også å støtte toveis-samtaler. Dette åpner for mer dialog- og spørsmålsbasert kommunikasjon, som igjen skaper grunnlag for nye innholdskonsepter.

Bruk av tjenesten
Barderas har samlet Norges største utvalg av kjendiser, med stor spennvidde av alt fra artister til sportsutøvere og kokker. Tilknyttet tjenesten er i underkant av 100 innholdstilbydere.

Løsningen er veldig enkel for både de som kjøper og leverer. Det lagt mye innsats i brukervennlighet, og tjenesten er tilgjengelig via PC og app (både Android og IOS).

Tilbyderne har egne sider der de kan legge inn presentasjonsvideo og fortelle hva de er åpne for. Basert på dette kan kunder i bestillingen formidle sine ønsker, tekstforslag eller på andre måter spesifisere hva slags skreddersydd innhold de ønsker. Tilbyderne får så pushvarsel via appen, og kan spille inn og levere video direkte fra sin mobil.

Transaksjonen gjøres via digital kortbetaling, og beløpet trekkes først etter at innholdet er levert. Inntektsmodellen er basert på en 25/75%-fordeling mellom kunde/Barderas.

Markedspotensial
Kjendishilsener har blitt en svært populær tjeneste i USA, som i senere tid også har bredt om til andre deler av verden. Å tilby løsninger som fører «hvermansen» sammen med kjendiser og andre interessante personer har vist seg å være av stor verdi for mange av livets situasjoner.

Markedet er i en relativt tidlig fase, og med Barderas har man mulighet til å innta en god posisjon før flere kommer på banen. Frem til nå har Barderas bare hatt fokus på det norske markedet, men dette er en plattform som er bygd for alle språk, og som både kan og bør lanseres internasjonalt.

Bare for videohilsener utgjør det globale markedet mange milliarder kroner. I USA er en tilsvarende aktør verdsatt til 10 milliarder kroner, etter bare fire år i drift. Nå som tjenestespekteret til Barderas utvides åpner det i tillegg for helt nye muligheter, som kan gi tilsvarende nytt inntektspotensial.

Fordeler og muligheter
Barderas er med på å skape disruptiv endring i måten vanlige folk kommuniserer med kjendiser og eksperter. Det har lenge vært en tendens i artistverdenen at inntektene i stadig økende grad flytter seg fra utgivelser og over til opptredener og merchandise.

Med Barderas kan man tilby tjenester som kombinerer dette på en enkel og genial måte.
Konseptet er fleksibelt og lettdrevet. Nettsiden og appen er egenutviklet. Man har derfor full frihet til å modifisere plattformen videre. Det er i dag støtte for norsk og engelsk, og med litt mer programmering kan flere språk legges til.

Plattformen og tjenestene kan videreutvikles i mange retninger. Å konkretisere og konseptualisere dette vil bidra til å utvide markedet i den retning man ønsker. Eksempelvis kan ledende eiendomsmeglere komme med råd til boligkjøpere og -selgere, og tilsvarende innenfor bil og båt. Man kan formidle personlige treningstips fra idrettsstjerner, fagråd fra proffe fiskere og jaktfolk, vintips fra italienske vinbønder, eller tips og triks fra en stjernekonditor når du skal lage konfekt. Kun fantasien setter egentlig grenser.

Tjenesten er volumbasert og med relativt stabile kostnader i bunn. Dette gjør at den vil kunne kaste ufattelig godt av seg, når volumet for alvor øker. Det er det også god sjanse for at det vil gjøre; markedet er i bratt oppoverbakke, og med store utviklingsmuligheter.

Pris og verdivurdering
Barderas har en velutviklet plattform som det er gjort store investeringer i. For å ekspandere i markedet trengs mer kapital og andre egenskaper enn hva dagens eiere besitter.

De har en velfungerende referansekunde som allerede har samlet 100 kjendiser og gjennomført over 300 transaksjoner. Plattformen fungerer godt og er klar for internasjonalisering. Den er ennå ikke markedsført, så her ligger store muligheter for å ta markedet med storm.

På bakgrunn av dette vurderer vi Barderas til en verdi av kr. 2.500.000,-

Prospektet er basert på salg av virksomheten, men eier er også åpen for en transaksjon av aksjene.

Bedriftsbørsen AS er Norges største bedriftsmegler. Totalt står vi for 60-70 transaksjoner i SMB- markedet hvert år. Vi har unik kompetanse på salg av bedrift og bred transaksjonserfaring. Våre verdivurderinger er «markedsrettede», og forteller gjennom vår erfaring hva markedet burde være villig til å betale for virksomheten.