Master franchise: Bagelstein

Den franske bagelspesialisten kommer til Norge! Genialt enkelt og fleksibelt konsept med bred appell og høy inntjening.

Kr. 850.000 Master franchise: 850.000 kr
Enkeltetableringer: 1–1.5 MNOK

Kontakt en av våre meglere her

Dokumenter

Per Arne Reiersrud

Megler/Partner
T: 22 61 21 00
M: 91 77 27 36

Konseptet baserer seg på:
• Dagsfersk mat, bakst & drikke for alle dagens måltider.
• Genialt enkelt og fleksibelt konsept
• Effektive produksjonslinjer og råvaretilførsel.
• Trivelige lokaler og sjarmerende, leken profil.
• Konkurransedyktige priser og god fortjeneste.
• Sterk profil med bred appell
• Rask og ukomplisert utrulling

Master franchise for Norge
Bagelstein er med rundt 100 utsalg blant Europas ledende bakerikjeder. De vurderer nå det norske markedet som optimalt for etablering, og søker derfor master franchiser for rask oppstart og utrulling. God kremmerånd og fremdriftskraft er viktigere enn matkunnskap!

Meny og råvarer
Sentralt i satsingen står ferske råvarer av høy kvalitet. Her skal ingenting smake tamt eller være frossent i midten. Menyen er bygd opp rundt bakst som produseres på eksternt bakeri, og leveres til utsalgsstedene hver morgen. Menyen skal kunne dekke kundens behov gjennom hele dagen. Den skal serveres raskt og kunne tas med.

Bagels
Fersk bagels er grunnsteinen i konseptet. Bagels kan varieres i alle retninger når det kommer til pålegg, størrelse og utseende. Dette gjør at Bagelstein kan tillate seg store variasjoner i menyen, uten at det krever tilsvarende komplisert logistikk. Den øvrige menyen supplementeres med elementer som paier, kaker, cookies, müsli, yoghurt, etc.

Smaksprofil
Gjennom påleggsvalg skapes gjenkjennelige smaksprofiler som gir assosiasjoner til f.eks. nordiske smørbrød, italienske og franske klassikere, tex mex, etc. Dette gjør kundekommunikasjonen svært effektiv, samtidig som terskelen for å prøve ut rettene blir lav.

Drikke
Bagelstein tilbyr kaffe, te, juice, etc. Kjeden har sin egen høykvalitets-kaffe, utvalgt spesielt fra et fjellområde i Kamerun. Bønnene behandles håndverksmessig og har fantastisk aroma!

Identitet og uttrykk
Selv om Bagelstein er en stor kjede er de opptatt av lokale tilpasninger, både for mat og innredning. Som master franchisetaker vil man derfor ha store påvirkningsmuligheter.
Grunnfilosofien er å skape en positiv og gøyal matopplevelse.

Profil
Bagelstein har lagt mye arbeid i utarbeidelsen av sitt konseptuelle uttrykk. De har en lekende profil som er ment å gi kunden et smil, og dette kommer til uttrykk i alt fra interiørdetaljer til navngivingen av rettene. De ansatte oppfordres til å bygge opp under dette, og opptre som utadvendte humørspredere. Filosofien regnes som kjedens disruptive element.

Lokaler
Konseptet stiller ikke store arealkrav. Utsalgene er i snitt 42 m2, noe som slår positivt ut på bunnlinjen. Innredningsstilen er lys, moderne og funksjonell – og ikke minst krydret med mange små detaljer som gleder kundene og skaper nysgjerrighet. Det er også utviklet food trucker som i praksis er «Bagelstein i en boks», klare til åpning når som helst og hvor som helst.

Kjedens utvikling
Bagelstein ble etablert i 2012 av to entreprenører med sterkt teft for konseptutvikling. Satsingen vokste raskt og er i dag en internasjonal storkjede med over 100 etableringer. Eierskapet holdes av et solid selskap fra Sveits, som inngår i et konsern med rundt 30 milliarder i årlig omsetning.

Fra en enkel start i Strasbourg i Frankrike utviklet konseptet til først å bli en nasjonal, og siden en internasjonal kjede. Dette kom som resultat av målbevisst finpussing av konsept, uttrykk, logistikk og produksjon. Kjedens ambisjon er å bli Europas ledende bakerikjede.

Tidspunktet for Norges-etablering er ikke tilfeldig; markedsundersøkelser viser at vi er inne i en periode med underskudd av bakerier. En kjede som kombinerer kvalitet med effektivitet vil derfor har gode muligheter for å lykkes.

Utrulling
Det forventes en rask utrulling i Norge, med en rekke etableringer i de største byene. Kjeden stiller med et godt apparat som vil bistå aktivt med å finne riktige steder og franchisetakere.

Lav etableringskost
Medvirkende årsak til rask utrulling er at etableringskosten på nye lokasjoner vil ligge så lavt som 1–1.5 MNOK. Kjeden tilbyr i tillegg etablerte finansielle løsninger, slik at kapitalbehovet ved oppstart kommer helt ned i 400–500.000 kr.

Satt i system
Bagelstein har veletablerte rutiner for kartlegging og identifisering av gode lokasjoner. Det er også utviklet en manual for innredning, utstyr og profilering, samt det som trengs av driftssystemer. Alt ligger dermed godt til rette for rask utrulling.

Master franchiser
Det kreves ingen formelle kunnskaper for å drive en Bagelstein; konseptet er enkelt og varene leveres i all hovedsak ferdige. Langt viktigere er din kremmerinnstilling og ditt personlige engasjement.

Kort oppsummert
• Kjeden tar seg av maten – du tar deg av kunder og drift.
• Baksten er dagsfersk og råvarene friske. Maten tilberedes på stedet.
• Konseptet er svært arealeffektivt og krever minimalt av spesialutstyr.
• Smaksopplevelsen skal være høy og kundeopplevelsen trivelig.
• Gründer-spiriten og familiefellesskapet står sterkt, og kjeden strekker seg langt for å bistå.
• Egne systemer hjelper deg å holde oversikt over alt fra salg, marginer og personell.

>> Kontakt megler for mer informasjon.