Kursvirksomhet
Det leveres ca 170 kurs per år. Flesteparten gjennomføres på Østlandet, i tillegg til noen i Bergen. Selskapet holder kurs for bortimot samtlige barnehager i Ski kommune og Søndre Nordstrand, samt alle kommunale barnehager i Stovner. I tillegg kommer Oslo barnevaktformidling, Kidsa-kjeden i Bergen, barnehagene til Helse Bergen, Hero kompetanseavdeling Lillestrøm og Oslo, samt, Skedsmo kommune, Assister meg, Personalhuset og en rekke i barnehager i Asker & Bærum, barselgrupper m.fl…
Bedriften gjennomfører også kurs i hjertestarter med faste kunder. Det er inngått avtale med en leverandør av hjertestartere, som det formidles salg av.
Kompendier for utførelse av hvert enkelt kurs er utviklet, og vil overføres til ny eier. Kursene er teoristerke, men case-orienterte, noe som gjør læringen effektiv og interessant. Alle som gjennomfører får kursbevis.
Det følger også med førstehjelpsdukker til kursene, hvorav 12 voksne, 8 junior og 5 babyer. I tillegg kommer en øvelseshjertestarter, samt noe forbruksmateriell til kursene (forgiftningsplakater, epiPenner, buccolam, m.m.).
Markedsføring
Kursene selger seg selv gjennom et godt opparbeidet rykte og fornøyde kunder, og det drives per i dag ingen markedsføring av tjenesten, med unntak av søkemotoroptimalisering på Google. Selskapet har også en fin og ryddig nettside, Dittbarnsforstehjelp.no.
Fordeler og muligheter
Ditt barns førstehjelp har et meget godt utgangspunkt for å vokse betydelig i sitt marked.
Markedsføringen av kursene er i dag minimal, men kan i praksis rettes mot kunder over hele landet. Avtaler inn mot barnehage, rekrutteringsbyråer, idrettslag, etc. burde kunne gi en vesentlig vekst i omsetningen. Dette kan gjøres med enkelt tilgjengelige markedskanaler som DM og sosiale media.
Ditt Barns førstehjelp leverer per i dag ikke inn på anbud fra det offentlige – noe en ny eier kan vurdere å starte med.
Satser man videre burde man også vurdere å tilknytte seg flere dedikerte sykepleiere i et større geografisk nedslagsfelt.
Leverandøren av hjertestartere har relevant medisinsk utstyr i sin portefølje og salg av produktene er svært relevant for virksomheten og dens kundegruppe. Omsetningen er forholdsvis lav, men med god fortjeneste.