Regnskapskontor med smidig skyløsning

Sentralt på Østlandet har vi for salg et regnskapsbyrå med fremtidsrettede systemer og godt etablert kundeportefølje.

Kr. 2.100.000 Beliggenhet: Årnes
Prisantydning: Kr. 2.100.000,–
Omsetning 2019: Kr. 2.800.000,–
Husleie: Kr.120.000,–

Kontakt en av våre meglere her

Detaljer

Selskapets navn: MB Regnskapskontor AS
Etablert: 2007 som ENK
Bakgrunn for salg: Arbeidsmengde
Antall ansatte:5
Årsverk: 3.5
Web: merebliregnskap.no

Dokumenter

Husleie/Lokalitetene

Husleie: 10.000 kr / mnd, eks lys, varme og forsikring.
Areal: 135–140 kvm
Husleiegaranti: 3 mnd depositum
Løpetid leiekontrakt: 01.06.2022
Forlengelse: 1 år av gangen
Felleskostnader: Ja
Adresse: Skolegata 4A, 2150 Årnes
Parkering: Gateparkering

Drift

Konsept: Regnskap og konsulentoppdrag
Åpningstider: Vanlig kontortid

Finansiell informasjon

Omsetning 2019: 2.799.349 kr
Lønnsprosent: 72%
Datakostnad: 3%

Diverse informasjon

Kompaniskap: Nei
Offentlige pålegg: Ingen kjente
Tilgjengelige vedlegg: Husleie, regnskap

Per Arne Reiersrud

Megler/Partner
T: 22 61 21 00
M: 91 77 27 36

Fra sine lokaler i Årnes sentrum har MB Regnskapskontor gjennom mer enn ti år levert regnskapstjenester til omliggende bedrifter på Romerike. Den veletablerte virksomheten har god omsetning og solid vekstpotensial.

MERK: I mange tilfeller gir de offentlige tallene ikke det virkelige bildet av driften. Man bør derfor skaffe seg bedre kjennskap til hva som ligger bak tallene før man konkluderer. Megler bistår deg gjerne med dette.

Om virksomheten
MB Regnskapskontor AS ble etablert i 2010 og har sitt kontor med fem ansatte på Årnes, nord for Oslo. Selskapet har spesialisert seg på sky- og nettbasert regnskap, og tilbyr bl.a. tjenester innen regnskap, fakturering, lønn og årsregnskap. I tillegg tilbys diverse konsulentoppdrag.

Omsetningen er i 2020 forventet å overstige 3 MNOK.

Eier ønsker nå å selge virksomheten for å frigjøre tid, men er positiv til å fortsette å jobbe i selskapet. Prospektet er basert på salg av virksomheten, men eier er åpen for også å selge aksjeselskapet.

Drift
Med eier inkludert har bedriften fem ansatte som totalt utgjør 3,5 årsverk. De ansatte er i alderen
24–57 år. Tre er autoriserte regnskapsførere, mens en fjerde holder på med sin autorisasjon.

Selskapet er kjent for god service og fleksible løsninger. I samråd med kundene finner de en god fordeling av regnskapsoppgaver, og i noen tilfeller utfører de kun skattemeldingen. Valg av moderne, skybaserte systemer gjør dette mulig på en smidig måte, og den fleksible tilnærmingen har vist seg å gi økt kundetilfang. I takt med at kundebedriftene vokser, tiltar også behovet for regnskapstjenester, og dermed øker etter hvert også oppdragsmengden.

Driften er strukturert på en effektiv måte, samtidig som virksomheten klarer å holde datakostnadene lave. Bedriften benytter skybaserte løsninger som Tripletex og Visma eAccounting, Visma Avendo Lønn, Total årsoppgjør og Xena. All kundedokumentasjon, e-poster, osv. lagres i ServerSky.

Selskapet driftes fra lyse og trivelige lokaler sentralt i Årnes, kun 100 meter fra tog- og busstasjonen. Kontoret har god kapasitet, også utover nåværende behov. At selskapet er skybasert gjør også at de ansatte kan utføre sitt arbeid uavhengig av lokasjon.

Kunder
Bedriften har en godt opparbeidet portefølje med ca 65 kunder. Det er god spredning i størrelse og bransjer, noe som gjør virksomheten mindre konjunkturutsatt. Kundene er alt fra stiftelser, enkelpersonforetak, aksjeselskap og konsern. Det er regnskap for barnehager, private skoler, næringsbygg, logistikk, butikker, konsulenter. Kunder finnes fra mange deler av Norge, men kjernen av kundene finnes i Viken, Hedmark og Oslo.

Flere av kundene er i vekst, og dette påvirker som nevnt tjenestetilfanget positivt.

Beliggenhet
Årnes ligger nordøst for Oslo, kun 30 min fra Gardermoen. Tettstedet er administrasjonssenter i Nes kommune i Viken, som per januar 2019 har 4 450 innbyggere. Området er i stor utvikling, med et næringsspekter som primært omfatter servicevirksomhet, samt noe småindustri.

Fordeler og muligheter
MB Regnskapskontor har over 10 år innarbeidet seg godt i markedet. Bedriften har sunn og god utvikling, og befinner seg i et geografisk vekstområde.

Selskapet er oppdatert teknologisk, og jobber kun med skybaserte løsninger. Dette gir større fleksibilitet til å ha kunder over hele landet, samt tilpasse seg kundenes behov. At de ansatte kan koble seg til systemene fra hvor som helst bidrar til høy fleksibilitet og gjør bedriften til en attraktiv arbeidsgiver.

Det er en god sammensetning av ansatte, med både unge og erfarne medarbeidere.

Selskapets eier kan være med videre i selskapet. Det gir større mulighet også for de som ønsker et passivt eierskap.

Selskapet har god tilgang på nye kunder, men har valgt å vokse i et kontrollert tempo. Tilgangen på nye kunder skjer utelukkende gjennom innkommende forespørsler. Det gjøres ingenting på markedsføring eller aktivt salg, så her ligger det et betydelig urealisert potensial.

Selskapet har en infrastruktur som er godt tilrettelagt for videre vekst. De skybaserte løsningene, kapasiteten i lokalene og den effektive driftsstrukturen er alle faktorer som bidrar til dette.  

Pris og verdivurdering
MB Regnskapskontor er en innarbeidet bedrift med kompetente ansatte, god kundeportefølje og smidig drift. De har levert solide resultater, godt over 10% etter eierlønn de siste årene. I 2019 opplevde de over 20% omsetningsvekst, og i 2020 vil de trolig passere 3 MNOK.

Vi mener at prisantydning på 2.100.000 kr er riktig for denne bedriften.

Varelager kommer i tillegg.


Bedriftsbørsen AS er Norges største bedriftsmegler. Totalt står vi for 60-70 transaksjoner i SMB- markedet hvert år. Vi har unik kompetanse på salg av bedrift og bred transaksjonserfaring. Våre verdivurderinger er «markedsrettede», og forteller gjennom vår erfaring hva markedet burde være villig til å betale for virksomheten.